我很喜歡這首歌!雖然洪董說.這是一首失戀的歌

Last Christmas

I gave you my heart

But the very next day you gave it away

This year

To save me from tears

I'll give it to someone special



CHORUS:



Once bitten and twice shy

I keep my distance

But you still catch my eye

Tell me baby

Do you recognize me?

Well

It's been a year

It doesn't surprise me

I wrapped it up and sent it

With a note saying "I love you"

I meant it

Now I know what a fool I've been

But if you kissed me now

I know you'd fool me again



CHORUS



A crowded room

Friends with tired eyes

I'm hiding from you

And your soul of ice

My god I thought you were

Someone to rely on

Me?

I guess I was a shoulder to cry on



A face on a lover with a fire in his heart

A man under cover but you tore me apart

Now I've found a real love you'll never fool me again



CHORUS x2



A face on a lover with a fire in his heart

A man under cover buy you tore him apart

Maybe next year I'll give it to someone

I'll give it to someone special.

[中譯]

去年聖誕

去年聖誕,我把心交給妳

可是,就在第二天,妳卻丟棄了

今年,可以免我流淚了吧

因為我會把它交給另一個特別的人


一次邂逅是美妙的,兩次就會害羞了

我保持距離,但淚水依然充滿了我的眼眶

噢!告訴我,寶貝,妳還記得我嗎?

唉!一年了

我並不驚訝


去年聖誕,我用緞帶把禮物包裝好

再留一張條告訴妳,我愛妳

現在卻知道這是多麼傻

可是,如果妳現在親吻我

我知道妳一定將再次愚弄我


擁擠的房間,朋友們疲憊的眼神

都在逃避著妳,而妳的靈魂卻又活躍起來

天啊!我本以為妳是我依靠的對象

而我?恐怕是妳傷心時所找的代替品吧!

面對戀人、火花、人影、面紗

各樣的陰影,使我沒有把握

噢!現在我已找到真愛了

妳再也不能愚弄我了!


面對戀人、火花、人影、面紗

各樣的陰影

啊!明年我會把心交給別人

交給另一個特別的人

(我會把心交給另一個特別的人)

誰會回報我呢?

(我會把心交給別人,我會的)

抓住我的心!看著我吧!

(我會把心交給別人,一個特別的人)


我以為妳會留下

妳怎可讓愛逝去?

我以為妳就是那特別的人

把心交給妳,可是現在我會交給別人

我會交給別人了

去年聖誕,我把心交給妳

妳卻丟棄了

(我會把心交給別人,我會的)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Mia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()